۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

احمدی نژاد: اگر ایران بخواهد بمب اتم بسازد کسی نمی تواند مانع شود

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است که اگر این کشور بخواهد بمب اتم بسازد، کسی نمی تواند مانع آن شود.
به گزارش خبرگزاری "ایسنا" این سخنان احمدی نژاد شامگاه پنجشنه 8-6-2012 در جریان دیدار با احمد کرزای رئیس جمهور افغانستان در پکن پایتخت چین ایراد شده است.
احمدی نژاد به منظور شرکت در دوازهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به پکن رفته است.
احمدی نژاد با اشاره به مذاکرات اتمی ایران با گروه 1+5 تصریح كرد: "ملت ایران به روش گفت‌و‌گو و مذاكره پایبند است اما مستكبران تمایلی به حل‌و‌فصل پرونده هسته‌ای ایران ندارند و اساساً مشكل آنها با استقلال‌طلبی و عزم و اراده ملت ایران برای پیشرفت است و موضوع هسته‌ ای تنها بهانه‌ای است كه سلطه‌طلبان از آن به عنوان اهرمی برای فشار به ایران استفاده می‌كنند و به احتمال زیاد اجازه نخواهند داد این مساله حداقل در مسكو و با میزبانی دولت روسیه حل‌و‌فصل شود."

غرب که می گوید ایران در پی ساخت بمب اتمی است، این کشور را تحت فشار گذاشته تا برنامه هسته ای خود را متوقف کند. ایران اما بر ادامه فعالیت اتمی خود که آن را صلح آمیز اعلام کرده، اصرار دارد. از همین رو چند دور مذاکرات میان ایران و غرب برگزار شده که بی نتیجه بوده است. جدیدترین دور از مذاکرات چندی است آغاز شده و دو نشست از آن یکی در استانبول ترکیه و دیگری در بغداد پایتخت عراق برگزار شد. قرار است نشست بعدی در مسکو پایتخت روسیه برگزار شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر