۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

اجرای حکم اعدام عامل ترور فیزیک‌دان ایرانی


نزدیک نه ماه پس از پایان محاکمه مجید جمالی‌فش، عامل ترور مسعود علی‌محمدی فیزیک‌دان ایرانی در دادگاه انقلاب و صدور حکم اعدام برای وی، دادستان تهران اعلام کرده که وی در ساعت هفت و نیم صبح سه‌شنبه 15 مه، 26 اردی‌بهشت اعدام می‌شود.
به گزارش مهر، عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفته است عامل ترور مسعود علی‌محمدی صبح روز سه‌شنبه در زندان اوین «به دار مجازات آویخته می‌شود.»
محاکمه آقای جمالی‌فش در اول شهریور سال گذشته برگزار شد و چند روز بعد دادگاه وی را به اتهام «محاربه و فساد فی‌الارض» به اعدام محکوم کرد.
آقای جمالی فش که بیست و شش سال سن دارد به اتهام بمب‌گذاری منجر به قتل استاد فیزیک دانش‌گاه تهران، ارتباط با سرویس جاسوسی اسراییل و نگه‌داری مواد روان‌گردان متامفتامین در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.
مسعود علی محمدی در دی‌ماه سال 1388 (ژانویه 2009) هنگام خروج از خانه مسکونی خود در شمال تهران، بر اثر انفجار بمبی که گفته شد در یک موتور سیکلت جاسازی شده بود، کشته شد.
از آن زمان تا‌کنون چهار متخصص ایرانی دیگر هم مورد سو‌قصد قرار گرفته‌اند که سه تن از آن‌ها به نام‌های مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد و مصطفی احمدی‌روشن کشته شده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر