۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

حلقه تحریم نفتی ایران تنگ‌تر می‌شود

پالایشگاه‌های ژاپنی در حال کاهش تدریجی خرید نفت خام از ایران و پرهیز از تمدید قراردادهای سالیانه خود هستند. یونان و آفریقای جنوبی نیز تحت تاثیر تحریم‌ها، واردات نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.
ژاپن سومین مصرف ‌کننده نفت دنیا و از متحدان درجه یک تجاری و نظامی آمریکاست. یک مدیر اقتصادی ژاپنی به خبرگزاری رویترز گفته که نادیده گرفتن تحریم‌ها علیه ایران از سوی مقامات این کشور می‌تواند کار بانک‌های ژاپنی در ایالات متحده را مختل کند و صادرکنندگان ژاپنی خواستار چنین چیزی نیستند.
واردات نفت شرکت‌های ژاپنی از ایران در فوریه سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۶۷ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به ماه ژانویه ۲۳ درصد و نسبت به سال قبل ۴۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
تحریم‌های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، مشکلاتی جدی برای حمل و نقل نفت، تسویه حساب‌ها، تعهدات تجاری و انواع بیمه‌ها فراهم کرده است. بیمه‌‌های ژاپنی  برای پرهیز از تبعات تحریم‌‌‌‌‌‌‌‌، از بیمه کردن نفتکش‌های حامل نفت ایران شانه خالی می‌کنند.
ژاپن در حالی اقدام به کاهش واردات نفت خود از ایران کرده که پس از فاجعه نیروگاه اتمی فوکوشیما، نسبت به گذشته نیاز بیشتری به نفت دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر