۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

استقبال آمریکا از کاهش خرید نفت ایران توسط ترکیه

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه 1-4-2012 از تصمیم ترکیه برای کاهش واردات نفت خود از ایران استقبال کرد. او که در کنفرانسی خبری در اختتامیه نشست دوستان مردم سوریه در شهر استانبول ترکیه سخن می گفت، اظهار داشت: " از اعلام ترکیه در کاهش قابل ملاحظه واردات نفت خود از ایران به طور حتم استقبال می کنیم."" توبراس " شرکت نفت اصلی ترکیه اعلام کرده است خرید نفت ایران را به میزان 20 درصد کاهش می دهد.
کاهش خرید نفت ایران از سوی ترکیه در چارچوب تحریم هایی صورت می گیرد که به منظور مقابله با برنامه اتمی ایران اعمال می شود. غرب ایران را متهم می کند که در پی ساخت سلاح اتمی است. تهران زیربار این اتهام نمی رود و می گوید اهداف مسالمت آمیزی در پی برنامه اتمی خود دنبال می کند.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به کاخ سفید دستور داد تحریم های ایران را گسترش دهد و فشار بیشتری علیه صادرات نفت این کشور به کار گیرد.
گسترش تحریم ها علیه ایران در چارچوب قانونی به کار گرفته می شود که سال گذشته در کنگره آمریکا به تصویب رسید و بر اساس آن از دولت باراک اوباما خواسته شد موسسات مالی و بانک مرکزی ایران و همچنین بخش نفت و گاز این کشور را هدف قرار دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر