۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

ژاپن: به کاهش واردات نفت از ایران ادامه می‌دهیم

ژاپن روز چهارشنبه با استقبال از خبر معاف شدن این کشور از تحريم‌های آمريکا عليه ايران اعلام کرد که به کاهش واردات نفت خود از ايران به شکل «قابل ملاحظه‌ای» ادامه خواهد داد.

اسامو فوجيمورا، از مقامات ارشد دولت ژاپن، به خبرنگاران گفت: «ما به آمريکا توضيح داديم که روند واردات نفت از ايران را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهیم داد.»
وی توضيح بيشتری در اين مورد نداد، ولی يوکيو ادانو، وزير اقتصاد، تجارت و صنايع ژاپن، می‌گويد ايران در پنج سال گذشته ۴۰ درصد از واردات نفت خود از ايران را کاهش داده است.
هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در راستای اعمال تحريم بر صنعت نفت ايران، ۱۱ کشور واردات نفت خود از ايران را به شدت کاهش داده‌اند.
در بيانيه وزارت خارجه آمریکا همچنين آمده بود: «اقدام کشور ژاپن در کاهش چشمگير ميزان خريد نفت خام از ايران با در نظر گرفتن چالش‌های بخش انرژی و ديگر مسائلی که اين کشور در سال گذشته با آن روبه‌رو بوده از اهميت به‌سزا برخوردار است. ما اقدامات همه اين کشورها را می‌ستاييم و از ديگر کشورهايی که از ايران نفت وارد می‌کنند می‌خواهيم از رفتار آنها پيروی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر