۱۳۹۰ اسفند ۱۴, یکشنبه

گزارش عفو بين الملل - دو برابر شدن اعدامها در ايران در سال ۲۰۱۱

برخی افراد به خاطر ارتباط با مجاهدين خلق به اعدام محکوم و شماری از آنها اعدام شده اند. علی صارمی، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقايی تحت عنوان محارب و به خاطر تماس با مجاهدين به اعدام محکوم شدند

حدود 70نفر به خاطر اين که خانواده آنها در اشرف بوده اند هم چنان در زندان هستند. کمپ اشرف چندين بار توسط نيروهای امنيتی عراق مورد حمله قرار گرفته که باعث کشته شدن دهها تن از ساکنان اين کمپ شده است

سازمان عفو بين الملل در گزارش سالانه خود درباره نقض حقوق بشر در ايران، راجع به اعدامهای فزاينده توسط ديکتاتوری آخوندی اعلام کرد:
اعضای سازمانها و گروه های مخالف همراه با اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران که تمامی آنها نقش عمده يی در انقلاب داشتند، به طور گسترده دستگير شدند، هزاران زندانی سياسی، به ويژه در قتل عامهای ۱۹۸۸ (۱۳۶۷) اعدام شدند.
طی سال ۲۰۱۱ ميلادی شماری از افراد به نظر می رسد صرفاً به خاطر داشتن خانواده در ميان اعضای مجاهدين خلق دستگير شده اند. ساير موارد با محکوميتهای شديدتر به نظر می رسد به دليل داشتن ارتباط خانوادگی با اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران بوده است.
حدود 70نفر قبلاً محکوم شدند ظاهراً به دليل اين که خانواده آنها در کمپ اشرف بوده اند و باور بر اين است که اين نفرات هم چنان در زندان هستند.
عفو بين الملل هر فردی را که صرفاً به خاطر ارتباط خانوادگی با اعضای مجاهدين يا به خاطر عقايد سياسی خودش زندانی شده باشد، زندانی عقيدتی می داند که بايد بيدرنگ و بی قيد و شرط آزاد شود.
برخی از افراد به خاطر ارتباط با مجاهدين خلق به اعدام محکوم شده اند و شماری حتی اعدام شده اند.
سه تن از هواداران مجاهدين- علی صارمی، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقايی در ايران در دسامبر ۲۰۱۰ و ژانويه ۲۰۱۱ اعدام شدند. هر سه نفر تحت عنوان محارب به خاطر تماس با مجاهدين خلق ايران به اعدام محکوم شده بودند.
در گزارش 71 صفحه يی عفو بين الملل در مورد مجاهدان اشرف آمده است:
کمپ اشرف قبلاً چندين بار توسط نيروهای امنيتی عراق مورد حمله قرار گرفته که باعث کشته شدن دهها تن از ساکنان اين کمپ شده و بسياری ديگر هم مجروح شده اند.
در 8آوريل ۲۰۱۱ (19 فروردين 90) نيروهای عراقی از قهر مفرط عليه ساکنان اين کمپ استفاده کردند که در اثر آن 36نفر از ساکنان از جمله هشت زن کشته و بيش از 300نفر ديگر مجروح شدند.
بعد از حمله آوريل ۲۰۱۱، مقامات عراق کنترل بر ساکنان کمپ را تشديد کرده و دسترسی آنها به برخی رسيدگيهای پزشکی را محدود ساخته اند.
سازمان عفو بين الملل در اين گزارش خاطرنشان کرد شمار اعدامها طی سال گذشته ميلادی به 600 مورد رسيد که نسبت به سال پيش از آن، دو برابر شده است.
در زمانی که توجهات بين المللی به بهار عرب معطوف شده است، سرکوبها در ايران در آستانه انتخابات افزايش يافته اند، هزاران تن به دلايل سياسی در زندان به سر می برند. در ايران هر اقدامی چه شرکت در گروه های اجتماعی، چه برگزاری تجمعات، يا ايجاد تشکلهای غيردولتی برای بيان اعتراض تحت هر عنوان با اذيت و آزار و زندانی شدن روبه رو خواهد شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر