۱۳۹۱ فروردین ۱, سه‌شنبه

اتحادیه اروپا به خاطر نقض‌حقوق بشر تحریم‌های خود علیه ایران را بزودی تشدید خواهد کرد

اتحادیه اروپا به خاطر نقض‌حقوق بشر تحریم‌های خود علیه ایران را بزودی تشدید خواهد کرد. وزیر دفاع آلمان در دیدار با همتای اسرائیلی خود ضمن اشاره به خطر بروز جنگ خواستار تنش‌زدایی در مناقشه اتمی ایران شد.
شورای اتحادیه اروپا در روز سه‌شنبه (۲۰ مارس/۱ فروردین) اعلام کرد که بزودی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به خاطر ادامه نقض حقوق‌بشر در این کشور وضع خواهند کرد. به گفته‌ی مقامات اتحادیه اروپا در نشست آتی وزیران خارجه کشورهای اروپایی "۱۸ تن که مسئول نقض شدید حقوق‌بشر در ایران" هستند، مورد تحریم قرار خواهند گرفت
این تحریم‌ها شامل منع مسافرت این افراد به اروپا و انسداد دارایی‌های آنان خواهد بود. وزیران خارجه اروپا از روز پنج‌شنبه (۲۲ مارس) اجلاسی دو روزه را در بروکسل برگزار خواهند کرد. در حال حاضر نام ۶۱ مقام ایرانی بر روی فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد. به گفته تحلیل‌گران سیاسی این تحریم‌ها از این جهت دارای اهمیت هستند زیرا که اتحادیه اروپا بار دیگر نقض حقوق‌بشر توسط جمهوری اسلامی را در مرکز توجهات خود قرار داده ‌است.
در کنار تحریم افراد و مقامات ایرانی قرار است که ارسال تجهیزات و برنامه‌های کامپیوتری به ایران نیز ممنوع شوند. به گفته مقامات اروپایی این ممنوعیت شامل تجهیزات و نرم‌افزارهایی می‌شود که به کمک آنان دولت ایران می‌تواند دست به شنود مکالمات تلفنی و کنترل ایمیل‌ها زند. از سوی دیگر اتحادیه اروپا اعلام کرد که تمامی تحریم‌های پیشین در ارتباط با نقض حقوق‌بشر در ایران به مدت یک ‌سال دیگر تمدید شده‌اند.
اتحادیه اروپا بر سر مناقشه اتمی با ایران خرید نفت‌خام از این کشور را در ژانویه امسال نیز متوقف کرده بود. تمامی قراردادهای جاری تنها تا اول ژوئن ۲۰۱۲ اعتبار داشته و کشورهای عضو موظفند که نیازهای خود را از این تاریخ به بعد از کشورهای دیگر تامین کنند.
در نشست آتی وزیران خارجه اروپا تحریم‌هایی نیز علیه سوریه و بلاروس وضع خواهد شد. ۱۲ مقام سوری و دو شرکت نفتی سوریه به لیست تحریم‌های اروپا افزوده خواهند شد. به گفته مقامات اروپایی هر سه کشور ایران، سوریه و بلاروس به خاطر نقض حقوق‌بشر و سرکوب مخالفان مورد تحریم‌های جدید قرار می‌گیرند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر