۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

یک روز بعد از حذف یارانه ها: دوازده اعدام در زندانهای زاهدان و قزوین

یازده نفر از این افراد در زندان زاهدان و یک زن نیز در زندان قزوین به دار آویخته شدند. به گزارش مقامات حکومتی ایران اتهام یازده نفری که در زاهدان اعدام شدند، مشارکت در درگیری لار، مشارکت در حادثه مسجد جامع زاهدان، تیراندازی به سمت خودروهای راهنمایی و رانندگی در جاده خاش و ... اعلام شده است.
بنا به این گزارشها، یک زن به نام مهین بامداد در قزوین به اتهام قتل به دار آویخته شد.
رسانه های حکومتی از نحوه رسیدگی به پرونده این افراد جزئیاتی ارائه نداده اند.
خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشته است: «این عناصر فاسد و محارب که با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان شناسایی و دستگیر شده‌اند پس از تحویل به دستگاه قضایی استان طبق موازین شرعی و قانونی و انجام تشریفات دادرسی عادلانه در جلسه علنی دادگاه محاکمه و همه آنها به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه با خدا و رسول و مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم و حکم آنها پس از تائید مراجع عالی قضایی کشور به اجرا در آمد». 
اسامی اعدام شدگان به ترتیب زیر توسط ایسنا اعلام شده است:
۱ـ عبدالباسط شه بخش فرزند الله‌داد ۲- عبدالناصر شه بخش فرزند الله داد ۳- عبدالشکور زنگی زهی فرزند حسین با اتهام محاربه و افساد فی‌الارض و تیر‌اندازی به سمت ماموران پلیس راه در جاده زاهدان به خاش که منجر به کشته شدن سه تن از آنان شد.
۴ـ  محمد صالح اسلام زهی فرزند عطا محمد ۵- ناصر شه بخش فرزند زمان ۶- لال محمد شه بخش فرزند کریم ۷- عطاء الله ریگی فرزند نظر محمد به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض از طریق اقدام مسلحانه و اجرای کمین علیه پرسنل نیروی انتظامی در منطقه لار زاهدان که منجر به کشته شدن ۱۲ تن از آنان گردید و همچنین وارد کردن بیش از ۲۰۰ کیلو مواد منفجره به داخل کشور.
۸- عبدالرحمان ناروئی فرزند خالقداد مشهور به رحمن با نام مستعار محمد‌گل به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض از طریق تهیه منزل تیمی و خودرو برای تروریست‌ها و تهیه بمب و انتقال عامل انتحاری مسجد حضرت امام علی ابن ابیطالب به داخل شهر زاهدان و اقدام به بمب‌گذاری در مسجد‌الغدیر و خیابان آزادگان زاهدان.
۹- عبدالرئوف شه بخش فرزند شنبه به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق مشارکت در درگیری و اجرای کمین علیه پرسنل سپاه پاسداران در منطقه کورین در سال ۸۶ که منتهی به کشته شدن ۱۲ تن از پرسنل سپاه پاسداران شد.
۱۰- بالانچ ناروئی فرزند علی به اتهام محاربه از طریق «شرکت در سرقت مسلحانه و آدم ربایی مسلحانه و تجرید سلاح به قصد اخافه الناس».
۱۱- احمد ناروئی فرزند عبدالکریم به اتهام محاربه از طریق «ایجاد آشوب در زاهدان پس از حادثه تروریستی مسجد علی ابن ابیطالب و سرقت مسلحانه و آدم ربایی و نگهداری دو قبضه نارنجک دستی جنگی و ایجاد خوف و رعب و وحشت در مردم».
این گزارش به نقل از رئیس کل دادگستری رژیم در سیستان و بلوچستان اعلام کرده که اعدام شدگان از هواداران گروه جندالله بوده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر