۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

متهم به قتل در ماجرای میدان کاج در ملاء عام اعدام می شود

حکم اعدام قاتل مردی که در اثر ضربات چاقو در برابر چشمان ماموران پلیس و رهگذران در تهران جان داده بود در ملاء عام اجرا می شود.
روز دوشنبه، 1 آذر (22 نوامبر)، به نقل از قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران گزارش شد که فرد متهم به قتل مردی در میدان کاج، منطقه سعادت آباد تهران، به قصاص نفس محکوم شده و حکم اعدام در ملاء عام به اجرا گذاشته می شود.
براساس این گزارش، دادگاه رسیدگی به پرونده فردی به نام یعقوب را به اتهام قتل عمد به مجازات قصاص، به اتهام داشتن رابطه نامشروع با یک زن مجرد به تحمل یکصد ضربه شلاق و به اتهام قدرت نمایی با استفاده از چاقو به دو سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم کرده است.
در این گزارش آمده است که قضات رسیدگی کننده به این پرونده، زنی را که ظاهرا انگیزه اصلی بروز درگیری منجر به قتل بوده است از اتهام معاونت در قتل تبرئه کرده اما برای وی به جرم ارتباط نامشروع با یعقوب، حکم یکصد ضربه شلاق صادر شده است.
این پرونده به ماجرای قتل یک مرد سی ساله در میدان کاج ارتباط دارد که حدود سه هفته پیش روی داد و واکنش گسترده ای را در داخل و خارج ایران به دنبال آورد.
در این واقعه، که تصاویر ویدیوئی آن هم در اینترنت منتشر شد، یعقوب با وارد کردن ضربات چاقو به مرد دیگری او را به شدت مضروب کرد و فرد زخمی در برابر ماموران انتظامی و گروهی از ساکنان محله و رهگذران که در محل حضور داشتند و بدون دریافت هیچگونه کمکی از سوی آنان، سرانجام در همان محل جان داد.
انتشار اخبار این واقعه به انتقاد گسترده از بی تفاوتی مردم حاضر در صحنه و خودداری ماموران انتظامی از مداخله به منظور جلوگیری از حملات مکرر ضارب به فرد زخمی و یا انتقال او به مراکز درمانی منجر شد.
از جمله گروهی از نمایندگان مجلس نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند و این ماجرا در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار گرفت.
در حالی که برخی از منتقدان ، کارآیی ماموران در برخورد خشونت آمیز با تظاهرات شهروندان یا نحوه انجام ماموریت های مبارزه با بد حجابی را با کوتاهی آنان در حفظ جان و امنیت مردم مقایسه می کردند، رئیس پلیس تهران به تعلل دو مامور پلیس حاضر در صحنه در اجرای وظایف قانونی آنان اذعان کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر