۱۳۸۷ اسفند ۱۲, دوشنبه

منتقدان دانمارک "خیلی خوشحال" را انتخاب کردند

کمدی تاریک "خیلی خوشحال" به کارگردانی هنریک روبن خنز پیروز اصلی جوایز فیلم بودیل به انتخاب منتقدان سینمایی دانمارک شد.
به گزارش دانمارك نيوز:ورایتی اعلام کرد مراسم اعطا جوایز بودیل 2009 شنبه شب در کپنهاگ برگزار شد و "خیلی خوشحال" جوایز بهترین فیلم دانمارکی، بازیگر مرد (یاکوب سدرگرن)، بازیگر زن (لنه ماریا کریستنسن) و بازیگر مرد مکمل (کیم بودنیا) را از آن خود کرد.
جایزه بهترین فیلمبرداری نیز به یورگن یوهانسون برای دو فیلم "خیلی خوشحال" و رسید. "خیلی خوشحال" پیش از این جوایز اصلی آکادمی فیلم دانمارک را از آن خود کرده بود.
این فیلم ژوئیه پیش نیز جایزه گوی بلورین بهترین فیلم چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری را از آن خود کرد. "خیلی خوشحال" داستان یک پلیس است که به دلایل انضباطی از پایتخت به شهری دورافتاده منتقل و آن جا با افراد بومی و رفتارهای نامتعارف آنها روبرو می‌شود.
سارا بوبرگ برای فیلم "دو دنیا" جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را از آن خود کرد و در دیگر بخش‌ها جایزه بهترین فیلم آمریکایی به "خون بپا می‌شود" پل تامس اندرسن و جایزه بهترین فیلم خارجی به "بگذار فرد مناسب وارد شود" توماس آلفردسون از سوئد رسید.
"برمه وی‌جی ـ گزارش از یک کشور بسته" آندرس اوسترگارد تولید مشترک دانمارک، سوئد، انگلستان و نروژ نیز جایزه بودیل بهترین مستند را برد. یک جایزه بودیل ویژه نیز به کاره بیرکو آهنگساز فیلم‌هایی چون "خیلی خوشحال" و "سرباز کوچک"اعطا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر