۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

پيشگيري و مجازات افراد متقلب است در دنياي مورچه ها

محققان دريافته اند مورچه هاي کارگر متقلب با توليد مواد شيميايي خود را در وضعيت باروري قرار مي دهند اين در حالي است که در جامعه مورچه ها، مورچه هاي کارگر به طور طبيعي توليد مثل نخواهند داشت تا از بچه هاي ملکه که برادران و خواهرانشان نيز به شمار مي روند مراقبت کنند.
تيم تحقيقاتي متشکل از دانشمندان آلماني- آمريکايي براي آزمايشات خود نمونه اي مصنوعي از ترکيب موجود در مورچه هاي بارور را براي مورچه هاي کارگر غير مولد به کار بردند.
يافته هاي محققان نشان مي دهد در کلوني هايي با حضور يک ملکه، مورچه هاي کارگري که ترکيب شيميايي هيدروکربن در آنها به کار رفته بود مورد هجوم ساير مورچه ها قرار مي گيرند اما اين وضعيت در مورد کلوني هاي فاقد ملکه صدق نمي کند و مورچه هاي کارگر براي توليد مثل آزاد هستند.
به اعتقاد محققان مواد شيميايي هيدروکربني توليد شده توسط مورچه هاي متقلب پيام توارثي مطمئني به شمار مي رود و اين نظام پليسي ناظر بر توليد مثل، نقش مهمي را در توازن و هماهنگي دنياي مورچه ها ايفا مي کند.
به گفته دانشمندان برخي گونه هاي مورچه ها شناخته شده اند که نه تنها مورچه هاي کارگر متقلب را مورد حمله قرار مي دهند بلکه تخم هايشان را نيز از بين برده و نابود مي کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر