۱۳۸۷ دی ۲۰, جمعه

فرح پهلوی ، بازیگر فیلم "شورشی و شهبانو"


به گزارش دانمارك نيوز:، فرح پهلوی ، آخرین همسر محمد رضا پهلوی سابق ایران ، قرار است برای نخستین بار در فیلمی مستند در خصوص زندگی خودش به کارگردانی ناهید پرسون ایفای نقش کند
روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت در شماره روز جمعه، 9 ژانویه گزارشی در مورد ساخت یک فیلم مستند در باره زندگی فرح پهلوی، همسر شاه سابق ایران، چاپ کرده است
ایندپندنت می نویسد که قاعدتا باید انتظار داشت این دو زن - یعنی همسر یک پادشاه سابق و یک انقلابی سابق - از یکدیگر متنفر باشند اما در واقع، این دو وقتی با یکدیگر روبرو شدند دریافتند که وجوه مشترک آنان به مراتب بیش از آن است که تصور می کردند.هر دو زن مادر هستند، در تبعید (شهبانو فرح در پاریس و پرسون در سوئد) زندگی می کنند، زنانی مصیبت دیده اند (برادر نوجوان پرسون در روزهای اول برقراری حکومت اسلامی در ایران اعدام شد)، هر دو دلتنگ سرزمینی هستند که ترک گفته اند
فرح پهلوی در مصاحبه با گزارشگر ایندیپندنت گفته است که "ناهید پرسون یک ایرانی و یک زن است و اگرچه می دانستم که دیدگاه سیاسی او با من تفاوت دارد، فکر کردم که لازم است در مقطعی با یکدیگر گفتگو کنیم و اختلاف و تلخکامی خود را برای ابد نگاه نداریم و به همین دلیل بود که دعوت او برای شرکت در این فیلم را پذیرفتم
ملکه سابق ایران در مورد برداشت خود از این فیلم می گوید "تصور می کنم که فکر نویی است و مهمتر از همه اینکه در نهایت، پیامی مثبت را در بر دارد" و می افزاید "فکر می کنم که فیلم، منصفانه تهیه شده است اما البته، ناهید امکان آن را داشته تا به تنهایی در فیلم صحبت کند و نظرش را بیان دارد در حالیکه همین فرصت به من داده نشده است
فرح پهلوی می گوید در نظر ندارد برای دیدن این فیلم در فستیوال ساندنس حضور یابد و توضیح می دهد که "این فیلم ناهید است و واقعا فکر نمی کنم که مناسب باشد در این فستیوال ها حضور یابم اما برای ناهید آرزوی موفقیت دارم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر