۱۳۸۷ آبان ۲۶, یکشنبه

لیلا حاتمی ازکاندیداتوری خاتمی دفاع می کند و یک هفته بعد سینمایش می سوزد؟ شما چه فکر می کنید؟



بااینکه من خیلی طرفدار تئوری توطئه نیستم. اما سوختن یا سوزاندن سینما جمهوری با سخنان اخیر لیلا حاتمی که -از خاتمی درخواست کرده بود در انتخابات شرکت کند- می تواندمربوط باشد.
این سینما متعلق به زنده یاد علی حاتمی بود و لیلا حاتمی و همسر او در آن کافه ای را با نام “آنتراکت “راه اندازی کرده بودند. لیلا در مصاحبه ای از شکل گیری این کافه چنین گفته بود:
من و پدرم اين سينما را پانزده سال قبل در اختيار گرفتيم و من اين سينما را از پدرم به ارث بردم. در واقع حضور ما در دنياي سينما به مفهوم توانايي ما در اداره يك سالن سينما نيست . اين موضوع بسيار مشكل است به خصوص اينكه سالن سينماي مذكور در جايي قرار دارد كه كاملا تجاري شده است. گمان كرديم كه با برگزاري مراسمي دانشجويان و بخش خاصي از مردم را جذب كنيم . در اين كافه هم قصد نداشتيم مكاني شيك براي طبقه اي خاص از مردم ايجاد كنيم. بلكه قصد داشتيم يك مكان طبيعي، ساده و شاعرانه فراهم كنم كه هر كسي گمان كند در خانه خود حضور دارد . كافه مفهوم خود را در فرهنگ كنوني ما از دست داده است. من تنها خواستم اين مفهوم را برگردانم.
واما هفته گذشته يک هزار و پانصد پويشگر دعوت از سيدمحمد خاتمي با فراخوان «پويش (کمپين) دعوت از خاتمي» در مسجد امير‌المومنين تهران گرد هم آمدند تا با برگزاري همايشي متنوع و متفاوت احتمال حضور خاتمي در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را افزايش دهند. در کنار اين پويشگران که اکثريت قريب به اتفاق آن‌ها را جوانان تشکيل مي‌دادند، چهره‌هاي ممتاز در حوزه‌هاي گوناگون با حاضر شدن در پشت تريبون اين همايش، ضمن اعلام موضع درباره وضعيت جاري کشور خواستار حضور خاتمي در انتخابات و اعلام کانديداتوري وي شدند.عاطفي‌ترين بخش اين همايش سه ساعته هنگامي بود که ليلا حاتمي بازيگر سينما پشت تريبون قرار گرفت و ايمان خاتمي را به او يادآور شد. ليلا حاتمي با لحني بغض‌آلود که جمعيت حاضر را به شدت متاثر کرده بود، گفت؛ آقاي خاتمي ما از شما مي‌خواهيم به اندازه ايمانتان مصمم باشيد و به خاطر کودکان و کساني که نمي‌خواهند کشور را ترک کنند در انتخابات حاضر شويد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر