۱۳۸۷ آبان ۲۴, جمعه

کاریکاتوریست دانمارکی این بار کتاب جدیدی را در ماه دسامبر منتشر می‌کند

کاریکاتوریست دانمارکی این بار کتاب جدیدی را در ماه دسامبر منتشر می‌کند که در آن تصاویری اهانت آمیز از حضرت محمد شخصیتهای دینی و سیاسی ترسیم کرده که این رویکرد هم مورد انتقاد رهبران دینی قرار گرفته است.
به گزارش دانمارك نيوز:این کتاب جدید که در آغاز ماه دسامبر منتشر می‌شود، شامل کاریکاتورهای موهنی از حضرت محمد (ص)، شخصیهای سیاسی، علمای دین، حکام و پادشاهان است.
این کتاب که با همکاری یک مورخ و مؤلف دانمارکی تنظیم شده است، شامل کاریکاتورهای موهن و مقالاتی از این مورخ است. وسترگارد همان کاریکاتوریستی است که در سال 2005 به انتشار کاریکاتورهای در روزنامه یولندپستن پرداخته بود.
امام عبدالواحد پیترسون یکی از رهبران اقلیت مسلمان در دانمارک اظهار داشت: کاریکاتورهای جدید در گفتگوی بین ادیان تأثیر می‌گذارد.
این رهبر دینی نسبت به واکنشهایی که پس از کاریکاتورهای اهانت‌آمیز انتشار یافته بود، هشدار داد و گفت که پس از انتشار این کتاب، واکنشهای وسیعی در سطح جهان اسلام مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه این کار احمقانه است، یادآور شد: انتظار نداشتم که وی پس از بحرانی که سه سال پیش ایجاد کرد، دوباره به آن اقدام کند. نمی‌دانم که او با این کار چه اهداف و یا معنایی را دنبال می‌کند. اما به هر شکل گفتگوی بین ادیان را زیر سؤال می‌برد. اینک که همایش گفتگوی ادیان در نیویورک در حال برگزاری است، امید است که شرکت‌کنندگان اختلاف میان کشورهای اسلامی و کشورهای غربی را در خصوص آزادی بیان و عدم تعرض به ادیان مورد توجه قرار دهند.
پیترسون با اشاره به اینکه کاریکاتورهای موهن امنیت جامعه دانمارک را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: نمی‌دانم او چگونه می‌اندیشد که به این کار دست زده است.
وی در ادامه مؤلف و کاریکاتوریست را به تنفر از مسلمانان متهم کرد.
وسترگارد کاریکاتوریست این کتاب افزود: من با اسلام مشکلی ندارم من با تروریستها مشکل دارم که مانند دینامیت فکر می‌کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر