۱۳۸۷ مهر ۱۴, یکشنبه

چرا احمدی نژاد، درسربالائی آواز نخواند؟

این فیلم مربوط به مصاحبه مطبوعاتی احمدی نژاد در امریکاست. مال امسال است یا پارسال مهم نیست، مهم نکاتی

است که شما دراین فیلم می بینید:



فیلم را ببینید!
1- خبرنگار افغانی بسیار محترمانه سئوال بسیار دقیقی را طرح می کند. پاسخی که احمدی نژاد با کلمات لاتی می دهد سراپا دروغ است. یعنی از قول مقامات دولتی در افغانستان جعل می کند و می گوید وضع افغان ها درایران بسیار هم خوب است. بگذریم از اینکه در ابتدا با گفتن این جمله "مهمان که زیاد ماند، صاحبخانه می شود" در باطن و ناخواسته محتوای سئوال خبرنگار افغانی را تائید می کند. احمدی نژاد درکنار جعل نظر و دروغی که تحویل می دهد، بصورت تحریک آمیزی و به سبک کیهان تهران، خبرنگار افغانی را کارمند امریکائی ها معرفی می کند و ضعف بزرگ دانش دیپلماتیک خود را به نمایش میگذارد.
2- تلویزیون امریکائی – ایرانی، برای مصاحبه ای در ارتباط با همین پرسش و پاسخ با احمدی نژاد به سراغ خبرنگار افغانی می رود. در اینجا، او بسیار دقیق و متین و با ادب و متانت سئوال خود از احمدی نژاد را مطرح می کند، که می شنوید. دراینجا شاهد دو صحنه جالب دیگر هستید.
الف- شکل و شمایل خبرنگار افغانی که موی بلند و مشکی را ننگ نمی داند و نیازی به بور کردن آن و شبیه فرنگی ها و امریکائی شدن ندارد و خانم ایرانی گردانند برنامه که همه آن نیازی را که خبرنگار افغانی ندارد، او دارد!
ب- سئوال آقای جوان و خبرنگار این تلویزیون است، که چون نمی داند ماجراهای افغان ها در ایران چیست؟ مشکل زنان افغان که شوهران ایرانی کرده و یا زنان ایرانی که شوهر افغانی کرده اند، زنانی که همراه با شوهران خود به افغانستان رفته اند و بچه های افغانی که شناسنامه ندارند و نمی توانند در ایران تحصیل کنند و دهها مشکل روز افغان های مهاجر ایرانی را نمی داند و مثل خیلی از خبرنگار شدگان در این نوع رسانه ها نیازی هم به آگاهی و آشنائی با ایران امروز ندارند و نمی بینند، از احساس خبرنگار افغانی هنگام شنیدن جمله "مهمان ..." احمدی نژاد می پرسد!
فاجعه پرمخاطب شدن چنین تلویزیونی در ایران نیز دست پخت حکومتی است که ظاهرا همین تلویزیون می خواهد نقش اپوزیسیون آن را بازی کند، اما درعمل، آگاه و ناآگاه در خدمت آنست! حالا فیلم را ببینید و آن آقای خبرنگار هم اگر تصور می کند انتقادات بالا شامل حالش نمی شود، از حالا تا هر زمان که نیاز دارد، وقت دارد درباره افغان ها درایران مطالعه کند و یا اطلاعات جمع آوری کند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر