۱۳۸۷ مهر ۲۰, شنبه

يك پسر دوازده ساله ايراني كه مبتلا به بيماري سرطان است براي درمان بيماري خود به اسرائيل سفر كرده است.



كودك بيمار ايراني براي درمان به اسرائيل رفت



يك پسر دوازده ساله ايراني كه مبتلا به بيماري سرطان است براي درمان بيماري خود به اسرائيل سفر كرده است.

بيمارستاني در اسرائيل در اقدامي كم سابقه اين كودك را تحت درمان قرار داده است. اين كودك ايراني كه تنها با نام "روي" معرفي شده مبتلا به تومور مغزي است و پس از اينكه درمان او در ايران و تركيه امكان پذير نشد، به او و پدر و مادرش اجازه ورود به اسرائيل داده شد.
او هم اكنون در بيمارستان تل هاشومر، كه بزرگ ترين بيمارستان اسرائيل است بستري است. اين بيمارستان به خاطر خدمات و تحقيقات پزشكي ويژه اش مشهور است.
سفر اين كودك ايراني براي درمان بيماري توجه رسانه هاي بين المللي را به خود جذب كرده است. ايران اسرائيل را به رسميت نشناخته و از زمان روي كار آمدن محمود احمدي نژاد، حملات لفظي دولت ايران نسبت به اسرائيل افزايش يافته كه با خشم اسرائيل و آمريكا مواجه شده است. سفر اتباع ايران به اسرائيل طبق قوانين ممنوع است.
زيو روت اشتاين، مدير اين بيمارستان گفته است كه اين پسر ايراني به دنبال درمان ناموفق در ايران به اسرائيل سفر كرده است.
او افزود پزشكان تركيه نيز كه او را براي مدتي تحت درمان قرار دادند به خانواده اين بيمار گفتند كه او را براي درمان به اين بيمارستان منتقل كنند.
او با توجه به روابط ميان ايران و اسرائيل گفته است كه " ما نمي توانيم سياست ها را تغيير دهيم، ما سياستمدار نيستيم، ما اين كار (پذيرش كودك بيمار ايراني) را انجام داديم چون اين شغل ماست."
خبرگزاري هاي بين المللي گفته اند كه سفارت اسرائيل در آنكارا به اين بيمار و پدر و مادرش اجازه سفر به اسرائيل را داده است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گفته است كه يك بازرگان يهودي ايراني به سفر اين خانواده ايراني كمك كرده است.
دكتر آموس تورن، يكي از پزشكان معالج اين بيمارستان گفته است اين كودك ايراني در تشخيص اوليه، يكي از بدخيم ترين تومورهاي مغزي را دارد.
او گفت: "او به هوش است و مي تواند لبخند بزند، اگرچه اين كار برايش دشوار است." دكتر تورن تاكيد كرد كه اين بيمارستان جديدترين روشهاي درمان را در مورد او به كار خواهد بست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر