۱۳۸۷ مرداد ۳۱, پنجشنبه

گل شيفته فراهاني ممنوع الخروج شد



در پي درج اخبار مربوط به بازي گل شيفته فراهاني در فيلمي از ريدلي اسكات، در حالي كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هنوز موضعي رسمي اعلام نكرده است، خبرگزاري دولتي ايران خبر ممنوع الخروج شدن گل شيفته فراهاني را به طور رسمي اعلام كرده است.
در اين خبر ضمن اشاره به بازي گل شيفته فراهاني در فيلم "مجموعه دروغ ها" در كنار بازيگراني چون لئوناردو دي كاپريو و راسل كرو، به پيشنهاد جديد در هاليوود به گل شيفته براي بازي اشاره شده است.
خبر فراخوانده شدن گل شيفته فراهاني همراه چند تن ديگر از هنرمندان نخستين بار در خبرگزاري ايلنا بدون ذكر نام درج شد و سپس راديو گفت و گو در بخش "بدون خط خوردگي" اين خبر را كامل تر كرد و اعلام كرد كه گل شيفته فراهاني به خاطر بازي در فيلمي هاليوودي و ليلا حاتمي به خاطر حضور بدون حجاب در جشنواره اي خارجي احضار شده اند و به آنان تذكر داده شده است.
اين دو خبر كوتاه سرنخي شد تا در حالي كه گل شيفته فراهاني حاضر به گفتگو در اين باره نبود، روزنامه نگاران ايراني به جست و جوي نام گل شيفته فراهاني در سايت هاي سينمايي بگردند و اطلاعاتي از فيلمي كه او در آن بازي كرده است، كسب و در مطبوعات ايران منتشر كنند.
در همين حال گفته شده است كه احتمال توقيف دو فيلم روي پرده از گل شيفته فراهاني يعني "ديوار" به كارگرداني محمد علي طالبي و "هميشه پاي يك زن در ميان است" به كارگرداني كمال تبريزي وجود دارد.
خبرگزاري ايلنا در گفتگوهايي جداگانه با كمال تبريزي و سيروس تسليمي پخش كننده ديوار چنين خبرهايي را با اين دو در ميان گذاشته اما آنها خبر توقيف اين دو فيلم را تكذيب كرده اند.
گل شيفته فراهاني كه به تازگي فيلم "درباره الي" به كارگرداني اصغر فرهادي را به پايان رسانده است، اخيرا در دو گفتگو با مجله نسيم و يك روزنامه شركت كرد. او در گفت و گوهايش به موانعي كه پيش پاي جوانان ايراني براي پيشرفت وجود دارد، اشاره كرده و با اشاره به فيلم "ديوار" گفته بود:
" ديوار داستان تمام جوان هايي است كه مي توانند كاري انجام دهند، اما خيلي ها نمي توانند. مثلا برادر من كه موزيك راك مي زند و امكان كنسرت ندارد. نوازنده هايي كه جزو فقيرترين افراد هستند، چرا او با دست هايي كه تار مي زند، بايد برود و تراشكاري كند؟ چرا بايد آرتروز بگيرد از بس پيتزا پخش كرده است؟ اينها همه دوست هاي من هستند. من يك راهي پيدا كردم، ولي به بن بست مي خورم. بزرگان سينما هم همين طور. آقاي بيضايي كوروساواي ايران است. چرا نبايد به جاي ۱۰ سال يك بار، هر سال فيلم بسازد يا تئاتر كار كند. من بعدها به بچه ام چه بگويم كه چرا بيضايي اين قدر كم فيلم ساخت. براي من درده كه پرويز كيمياوي نيست، داريوش مهرجويي الان دو سال است خانه نشين است. تمام تهيه كننده هاي ما به دنبال فيلم هاي كمدي و خنده دارند. همين الان چند تا از فيلم هاي روي پرده براي گيشه ساخته شده است؟"
بنابر گزارش ها پس از اين كه شايعه هايي مبني بر پيش آمدن مشكلاتي براي گل شيفته فراهاني در ايران رواج پيدا كرد، ريدلي اسكات كوشش كرده بود با تغييراتي در فيلمنامه شرايطي را بر اساس قوانين ايران رعايت كند تا فيلم مشكلي براي گل شيفته فراهاني ايجاد نكند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر