۱۳۸۷ مرداد ۳۰, چهارشنبه

آخرين التماس هاي برادر رضا حجازي ( متهم محكوم به اعدام )


آخرين التماس هاي برادر رضا حجازي ( متهم محكوم به اعدام )
اعدام قريب الوقوع يك جوان كم سن در ايران
مقام هاي قضايي ايران دستور اجراي حكم اعدام براي رضا حجازي كه در پانزده سالگي مرتكب قتل شده بود را داده اند.
محمد مصطفايي وكيل او به بخش فارسي بي بي سي گفت كه موضوع اجراي حكم را تنها از طريق خانواده رضا حجازي دريافته است.
رضا حجازي در پانزده سالگي در يك نزاع جمعي مرتكب قتل شد.
آقاي مصطفايي گفت: "شعبه 106 دادگاه عمومي اصفهان بدون درنظر گرفتن اين موضوع كه او (رضا حجازي) طفل است و اين پرونده بايد در دادگاه اطفال مورد رسيدگي قرار بگيرد، او را طبق بندي از قانون مجازات اسلامي به قصاص نفس محكوم كرد."
گزارش ها حاكي است كه مقامات قضايي امروز به خانواده رضا حجازي گفته اند كه به ملاقات فرزندشان بروند. در زندان به آنها گفته شده كه قرار است ساعت چهار صبح فردا( سه شنبه) حكم اعدام براي او به اجرا در آيد.
وكيل رضا حجازي گفت كه اجراي حكم و تاريخ آن به او ابلاغ نشده و طبق آئين نامه اجراي احكام قصاص، بايد چهل و هشت ساعت قبل از اجراي حكم، اين موضوع به وكيل فرد ابلاغ شود تا در جلسه اجراي حكم حاضر باشد.
آقاي مصطفايي گفته است كه فكر نمي كرد كه اين حكم چنين به سرعت به اجرا در آيد چون در اين موارد از وكيل و يا خانواده فرد محكوم به اعدام براي حضور در جلسات صلح و سازش دعوت به عمل مي آيد كه در اين مورد چنين نشده است.
او گفت: "از لحاظ قانوني اجراي اين حكم بر خلاف قانون است چون در زماني كه او مرتكب جرم شد سن او زير هجده سال بود و از طرفي بايد حكم اعدام به وكيل ابلاغ مي شد اما اين ابلاغ صورت نگرفته است."
دروري دايك از عفو بين الملل نيز در اين مورد به بخش فارسي بي بي سي گفت اين سازمان نگران اين استكه فردا حكم اعدام براي رضا حجازي كه در سن پائين مرتكب قتل شده به اجرا در آيد. او گفت كه طبق قوانين بين المللي از جمله كنوانسيون حقوق كودك، اجراي حكم اعدام براي اين افراد ممنوع است.
عفو بين الملل كه از گروه هاي مدافع حقوق بشر است، مي گويد دولت ايران در سال گذشته ميلادي بيش از هر كشور ديگري (به استثناي چين) دست به اعدام افراد زده است.
ايران با وجود پيوستن به كنوانسيون حقوق كودك، همچنان احكام اعدام را در مورد آنها صادر و اجرا مي كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر