روزنامه «حزبالله» در سرمقاله امروز یکشنبه خود به شدت از فیلمسازی عباس کیارستمی انتقاد کرد و فیلم اخیر او که در جشنواره «ونیز» ایتالیا به نمایش درآمد و با واکنش منفی تماشاگران مواجه شد را «پایان عصر كیارستمی و سینمای روشنفكرزده ایران» دانست.به گزارش دانمارك نيوز، متن کامل این سرمقاله که کیارستمی را «پادشاه لخت سینمای ایران» خوانده به شرح زیر است:چه كسی جرات می كند به این آقای فیلمساز بگوید با عرض معذرت ولی این فیلم بود یا ...چه كسی شهامت دارد، برای این استاد همیشه در جشنواره حاضر بنویسید « شیرین» شما زهر حلائل بود! كسانی كه كار هنری را چه از دانشكده هنرهای زیبا چه از انجمن سینماگران جوان و یا حتی حوزه هنری و هر مجموعه آموزشی سینمایی دیگر آغاز كرده باشند، از همان جلسات اول با بتی به نام عباس كیارستمی آشنا می شوند. بتی كه آنها باید از همان آغاز همه آثارش را شاهكار سینمایی ایران و بلكه جهان! قلمداد كنند تا مبادا به بیسوادی و خروج از حیطه روشنفكری متهم شوند. باید از فهم و درك خود چشم پوشند و سابقه و شهرت آقای كارگردان را معیار قرار دهند كه اگر چنین نكنند به وصف تماشاگر عام متصف می شوند و از مزیت عنوان تماشاگر خاص محروم می مانند! آنها باید بیاموزند كه 90 دقیقه خیره شدن به پرده سینما و دیدن چند عكس پشت سر هم و یا واكنش چند هنرپیشه زن به یك صحنه و نمونههای ملال آوری از این دست اوج هنرنمایی یك فیلمساز است و در برابر خلق این شاهكارها باید فقط تعظیم كنند! و خدا را شاكر باشند كه چنین عطیه الهی به این سرزمین عطا شده كه در بسیاری از نقاط این عالم سینمای ایران را تنها با نام این كارگردان می شناسند
چرا تماشاگران فیلم « شیرین» كیارستمی در اعتراض به این فیلم تحصن كردند. پلاكارد نوشتند و كاریكاتور كشیدند و خواستار بازگشت پول بلیط خود شدند؟ نگارنده این توفیق را داشته كه بخشی از این فیلم را ببیند، اگرچه موضوع فیلم هم انعكاس وسیعی در رسانه ها داشت. واكنش 24 هنرپیشه زن ایرانی به یك تصویر ... این عبارت تمام فیلم است و همچون فیلم های اخیر او واجد سكون، یكنواختی و ملال آوری! لذا اكنون باید این پرسش را مطرح كرد كه آیا تماشاگران جشنواره ونیز هم مخاطبان عام بودند؟ .